Long time, no seen

Oj, oj, oj vad länge sen nu känns det som! Nästan en vecka sen ju. Fy, fy Lucy!

Tänkte berätta lite om torsdagseftermiddagen. Det blev ett långt ord...
Efter skolan så fixade jag till i stallet hos Malle lite snabbt. Tidigare på dagen hade
hon varit hos farbror doktorn Jonas. Han friskförklarade då henne vilket betyder
att det är fritt fram att börja sätta igång pållen och så småning om börja
hoppa & tävla igen! Kunde vi få bättre nyheter?

Där efter körde jag hem till pappa och fixade till mig, bytade om och lite så.
Sen tog jag och Malle-sis (som sagt så heter både syster & hästen Matilda ironiskt nog)
en runda in till Hbg stad för att shoppa. Jag kände för att spendera lite pengar.
Eftersom vi bara skulle in i en eller två affärer körde vi inte fören vid kvart över 17 vilket
betyder att vi var inne i stan vid halv18. Men de hade visst bestämt sig för att bygga om
halva Helsingborg, av någon konstig anledning! Dög den inte eller?
Detta resulterade i alla fall i att vi hamnade i världens bilkö av rusningstrafik som bara
kunde köra åt ena hållet. Alltså kom vi inte fram till någon duglig parkering innan
klockar var 18, så vi fick köra till Väla.
Där blev det ett par jeans-leggings & ett gult linne till fest, samt lite annan windowshopping.





När vi kom hem grillade vi så det blev en riktigt god kvällsmat.
Under tiden pappa grillade så lekte jag med Chilli & Gaja. Världens sötaste respektive
finaste hund :)
Jag & sis försökte även övertala pappi om att åka in och kolla om där fanns några biljetter kvar till
HIF-HIF (Hammarby;). Det lyckades vi dock mindre bra med.

Det blev tidig sänggång sen för min del eftersom jag skulle upp 05:15 för att gå på
Frukostklubben på Dunkers kulturhus.
Mer om det senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0