What a beautiful day

Åå en sån härlig dag det har varit.

Träffade Karro på stan vid halv3. Först kikade vi in i några affärer.
I en skoaffär köpte jag ett par halvsulor i silikon som är perfekt att ha i
high-heels:en under utekvällen för att minska värken i fötterna lite åtminstonde. De
är jätte bra! Funkar på mig i alla fall...
Hittade en jätte snygg långklänning också för bara 99:-, fin att ha en varm
sommarkväll. Men jag köpte faktiskt inte den... Vet inte om det är min stil riktigt,
asså om jag hade använt den. Men jag har bearbetat det lite nu och kommit fram till att
jag ska ta och klippa till på den på måndag!
La också undan ett par träningsbyxor som jag ska hämta imorn! (mer om det senare)


Med vars en take-away mugg från EH cyklade vi ner mot Skälderviken för att
hälsa på Alex och de andra som fiskade där.

Efter lite om och men hittade vi grabbarna och tjejerna vid ån. De "fiskade" som sagt...
Det var jätte mysigt där. Vi bara tog det lugnt i den varma vårsolen!
Några incidenter skedde dock:
Hampe skriker "100 spänn till den som tar gummibåten" när två såna kommer åkandes
på andra sidan ån. Han kastar ut, och mycket riktigt så börjar hans lina löpa, ganska rejält!
Hans krok hade asså fastnat i båten.
Som jag skrattade säger jag bara! haha.

Han sprang med längs kanten ända tills han inte kom längre och linan slets av.
900 m fiskelina där ja. Men alla fick sig ett gott skratt i alla fall. Hahaha.
En fisk fick de så småning om. Men eftersom Hampe var så givmild och delade ut 
kanske fyra bitar av den lilla fisken så var det inte så mycket att ha sen. Det var
också mindre uppskattat av de andra att få en slice av en slemmig mört bervid sig som
luktade "apa".
Och till sist skulle Alex fiska fågel och slängde upp bete och krok i ett träd. När han sen
inte fick ner sitt nya spö så lät han det hänga där, dinglandes i trädet,
1,5 m ovanför marken. Hehe. Men sen löste Alex det genom att leka Tarzan och
 med Hampes hjälp.
Riktigt skön eftermiddag i alla fall !


Fishing-fishing


cutie-pies


Alex som Tarzan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0