TiKEi

Jag måste bara rekomendera detta mineralsminket, TiKEi! Det består till 100% av naturliga mineraler. Jag fullkomligt ÄLSKAR det.

För någon månad sen halkade jag in på en blogg där tjejen recenserade olika mineralsmink. Jag har alltid varit lite skeptisk till det här med mineralsmink då jag inte trott att det täcker så bra. För personligen så har jag alltid små röda partier i hyn som behöver täckas. Men när hon skrev att Tikei's produkter täckte perfekt och var billiga så klickade jag mig vidare till deras sida för att ta mig en titt. När det visade sig att man kunde beställa prover på alla deras produkter för endast 10 kr styck så slog jag till! Jag provade olika foundations, bronzer, rouge & conceler. På köpet fick man två prover till. På deras hemsida finns en färgguide som hjälper en att gissa ungefär rätt på vilka färger på foundations man ska prova.



Och de har allt: foundation, rouge, puder, bronzer, veli, primer & ögonskuggor i "mineral-form". Så när jag använt upp mina prover beställde jag direkt de stora burkarna! En foundation (stor burk: 9 gram), en bronzer & ett rouge fick jag för under 400 kr, inklusive frakt och fakturakostnad...!


tikei.se


För övrigt så varade proverna allt från två gånger till att jag fortfarande har ett prov som jag använder (concelern). De har också speciella borstar till allt och själv så kostade jag på mig en riktig Kabuki-borste att applicera foundation med för bästa resultat.

Jag tycker  då att denna foundation och conceler (den gula) som jag har köpt här täcker perfekt. Allt är också mycket drygt vilket är ett stort plus! Samtidigt som det inte kostar skjortan. Vad mer kan man begära? Inget tycker jag! Oj, jag glömde nästan att de har kort leveranstid så man slipper vänta i två veckor på sina varor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0