Tävlade yesterday

Igår var jag och tävlade med Oh Matilda, min ögonsten, i Frosta. Och det gick så jävla bra! Jag är faktiskt nöjd med min egna insatts, inga fel från min sida så det var skönt!

I 1m var vi dubbelnolla ( =inga fel, =bra). M var dock väldigt het och ville inte alls lyssna på det nya bettet... Så jag fick kämpa som ett djur (ha ha)! Jag var helt slut efter, som ett träningspass efter att försökt hålla in henne, sitta så tungt det bara gick, få med hennes yttersida som hon fortfarande inte orkar bära upp sig själv på ännu, styra på hindret och få henne att gå av på rätt avstånd. Så lite minus till pållen där. Men jag förväntade mig inget annat av första klassen efter att hon inte har tävlat sen i februari...

Sen blev det ett annat bett till 1,10en. Och det gick SUUUUPER. Hon var extremt fin! Petade dock en bomm på räcke in i kombination då vi landat i korsgalopp efter hindret innan så det störde väl lite. Och sen hade jag missat att det var ett snabbare tempo så vi fick ett tidsfel:( Men annars bra rytm, flyt & bara fina språng! Jag är så himla nöjd med henne! Som sagt så var det första tävlingen nu efter virusinfektion och skada sen i februari till cirka fem veckor sedan. Älsk asså!

Kiss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0