Olympia

Igår kväll var jag, pappa, Christina & Simon inne i Helsingborg och kollade fotboll:) HIF mötte Djurgården på Olympia. Och ja, jag är ingen expertkommentator eller ens kunnig i fotboll, men HIFarna spelade då inte bra... Men skt i det, det har de väl inte gjort den senaste tiden.

Så den största anledningen till att vi gick dit igår var för att se Henke bli avtackad. Och det var faktiskt riktigt grymt att se! Henke grät, tränaren grät, vuxna män runt om mig grät, Christina grät och jag kämpade för att hålla mina tårar tillbaka. Gåshud hade jag iallafall. Åå, så härligt att se. Alla gamla tränare och några gamla medspelare från Chelsea, Manchester United och så vidare, samt många fler hade filmat in hälsningar och lyckönskningar till honom som de spelade upp. Och när han sprang runt i sina dreads:P Ja, det var väl en del av det... Magiskt, faktiskt.

Men det coolaste av allt: HIF plockar nu bort hans nummer, nummer 17, så att ingen kan bära den tröjan igen. För "ingen kan någonsin ersätta Henrik Larsson, han är ovärderlig" som de sa. Fint va? Silken ära säger jag bara!

Kul att man var på det :)




Kollar på "filmen", med hälsningar och sånt, tillsamans med lagkamraterna


paparazzis


Från hd.se


Flygblad som delades ut för att visas upp under "avskedsceremonin
"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0