The dolphins

Och här kommer mer uppdatering från Kolmården. Dessa bilderna är från fredagen när vi var med delfinerna hela dagen. HELT UNDERBART.
 
De hade 8 stycken! 6 honor och 2 hanar varav endast en var fullvuxen. De hette Luna, Vicky, peache, Sting, Fena och något mer... Hehe, jag kommer inte ihåg alla :/

Ni kan fråga mig typ vad som helst om delfiner nu, jag är fan expert ;) Vet ni att de är klassade som världes mest intelligenta verelse? Att de har större hjärna än en människ? De är extremt känsliga och "känslofulla".
 De kan hoppa 6 (!!!!!) meter över vattenytan. Honorna lever tillsammans resten av sitt liv efter födseln med döttrar, mormödrar, kusiner osv. De har skellet som tre fingrar inne i sidfenan. Deras förfäder var landdjur. Ja... :)


Ungen Sting leker med boll


Våtdräkterna på! Det är tant, sis, jag, brud, tant, tant...

Lite undervisning typ

Uppvisningsbassängen

Mer undervisning...

Jag, tränaren Jenny, sis & Peache -deras enda fullvuxna hane.



Eftersom vi hade en fotograf med oss hela eftermiddagen så kommer det mycket bättre & finare bilder sen när vi fått skivan hemskickad med dem på!


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, drömmen o få vara med delfiner :) Lite avis ;)

2009-10-20 @ 23:47:39
URL: http://moollys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0