Skydivingen

Igar gick vi upp klockan 4 pa morgonen for att ta bussen till tagstationen i Nerang har utanfor Surfers, taget till centralen i Brisbane och bli upplockade dar for att aka och skkkyyyy diiiva. Yaaaahoo. Taggade som fan! Sa upp pa 14 000 feet i varldens minsta rangliga flygplan. Fortfarande inte nervos... Nar vi ar pa ratt hojd ser jag att de forsta borjar ploppa ut fran planet. Fortfarande inte nervos. Sa hoppar vi fram och ska ut, sitter pa kanten och blir lite nervos, ett litet gladje-tjut och sen HOPP. No adrenalinkick :( Sa var lite besviken for det. Men vilken kansla assa! As ball :D Alla borde gora det, inte alls laskigt.

Faaaast, nar det var fritt fall dar i en minut da sa var det skit svart och andas eftersom man faller sa fort, luften liksom bara susar forbi en. Sa det tyckte jag faktiskt var lite laskigt, fick ta i som fan. Nagon gang nar han fraga om jag var OK svara jag inte for visste inte vad jag skulle sag. Men de gick bra sa ju saklart, men anda en konstig kansla.

Sen ett litet ryck da efter en minut nagot och upp med fallskarmen. Sen segla vi rundor dar lite, svangde till hoger, svangde lite till vanster :P  man fick styra sjalv lite. Coolt :) sa sag vi Micie och hennes instruktor nedanfor oss, som hoppat ut fore oss, snurra runder dar nere i 290 typ. Haha. Sa gjorde vi ocksa det. Sa jakla nice! Han bara "Welcome to my office"! Inte helt fel assa :D Sen en mjuk, bra landning pa stranden dar utanfor Brisbane, Redclif. Precis pa krysset de lagt ut! Ratt frackt att man kan styra dem sa exakt.








Hoppas pa att bungyjumpen kommer vara battre. Men det sparar jag tills jag kommer till Nya Zeeland :)

Idag har vi inte gjort sa mycket har. Sorterat klader och saker som vi ska slanga eller inte ta med oss har ifran, packat, tvattat. Sen kom Stephanie over med sin Khysan och lilla Ellie :) Ska ut och ata med henne och hennes kille, Eddie och Stefan imorn kvall och sen en runda till Waxy's for en sista drink. Avfard pa torsdag eftermiddag sen for oss med Greyhoundbuss till flygplatsen i Brisbane. Kommer vara dar jatte tidigt med det basta allternativet sa what to do...

Kommer sakna det har som fan :(:(:( huh... Blaaaaaa. Men men, harligt att komma hem till alla nara och kara iallafall :) <3

xxx
~ Lucy

Och misses jatte mycket :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0