I LIKE!

Ja det blev ju inte så mycket med bilderna från kontoret igår kväll... Men anledningen var att jag var hos Alex hela kvällen igår och glömde min lilla sladd till mobilen hemma, som jag har fotat med.

Men här hittade jag en på nätet så länge :)


Det är i aulan i gymnasieskolan Nikolais's gamla lokaler som detta kontoret är byggt. På två våningar sitter det folk, både i inglasade kontor på nedre plan, och arbetsplatser uppe på "balkongen". Totaltsett är det alltså ca 10-12 m i taket vilket ger det hela en jäkligt cool känsla :) Det finns också ett tjedje plan med tre stora rum för möten mm. Genom denna byggnade går det både en fräck spiraltrappa och hiss. Så man får väl säg att det är något utöver det vanliga!

Men sen finns det nackdelar med detta som med allt annat väl. Akustiken är ju väldigt bra här, nästan lite för bra ibland så det kan kännas lite krystat att prata i telefon eller att bara röra sig på parkettgolvet här :P 

Men ja, något för den design- och arkitekturintresserade i alla fall :D

Ska som sagt slänga in de andra bilderna sen. Har några fler! :)

TTYL
L.E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0