Racing

Okey, back on track igen! For er som sag det sa har det inte riktigt statt ratt till har pa bloggen det senaste dygnet men nu har jag fixat det. Hade kladdat med lite koder...

 

 


(Inlagg fran igar)

 

 

Idag begav vi oss till Orange, som ligger ca 2 h har ifran, for att kolla pa racing. For igar kvall vid matbordet fick Janet en snilleblixt om att vi skulle och kolla pa racing och undrade om vi ville gora det idag. (Dvs galopp) Var forsta kommentar var "ja visst, dinns det nagot imorn da"? Hon kollade bara pa oss och borjade skratta forst, "om det finns nagot"? Det ar med andra ord vaaaaldigt valdigt stort har och det ar tillstallningar minst tva dagar i veckan om jag har forstatt det hela ratt.

 

Sa igar kvall blev det utprovning av klanningar, skor (inte flippisar eller liknande) & hattar. Och tror ni att jag garva eller nar Janet borjade kla upp Marielle? HAHAHA. Jag holl pa och do. Mariii i hatt och finklanning... Men det blev mycket bra i slutandan! Hatten hoppade vi dock aven om jag hade "min" med mig. Hade velat ha min fina, stora, svarta som jag har hemma som jag hade pa Robin & Diddis brollopp :) Och stilettklackar i graset... Well, lite halv "rutti" ar man val for det var inte forsta gangen och antagligen inte den sista heller, men man blir trottare i vaderna iallafall. Hehe

 

Men ja, sa med pick-nick korg och stolar anlande vi till loppet vid halv2-tiden. . Och vi satte faktiskt nagra bett! Marielle har dock intalat sig sjalv att hon har otur i spel och det gick kankse inte sa jatte bra. Men en gang gissade hon ratt. Och jag gissade ratt BIG TIME en gang! Jag vann $78 :D haha, jag tyckte det var mycket. Det ar ungefar 500 SEK. Men efter det gick det inte sa bra... Summa summarum blev iallafall att jag gick dar ifran med $35 mer an vad jag kom dit med efter intradet och alla summor jag betade. Helt OK! Och det ar da ca 250 SEK, inte riktigt. Det ar det som ar konsten med gambeling, enligt mig anyway, att kunna sluta innan man gar minus ;) .

 

Kul hade vi iallafall ! De flesta var riktigt uppkladda och det var mer an bara beting pa hastar. Forresten sa ar dar kankse 5-6 lopp per "tavlingsdag", sa man har nagra chanser pa sig :) .

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0