The butter factory

Vi borjade var dag med en runda i Bregottfabriken! Hahaha... Det vill saga marken har intill som ar nagra haktar inhagnad kohage. Vi sag val en si sa dar 10 kanguruer vid tre olika tillfallen hoppa omkring samt att kossorna var pa sin plats. Och jag borjar alltid garva nar jag ser dom for de ser sa satans dumma ut !! Fast ganska sota :P Mm, och den tjuren ar inte och leka med sager jag bara! Dubbelt sa lang och tre ganger sa bred typ som kossorna. huhh. Sa iallafall blev det galopp upp for den hoga kullen med Travolta & Tonto, vilket de tyckte va jatte roligt :) Bra traning vill jag lova. Hade vatt drommen ock ha sanna dar hemma. Bortskamda de ar har med mark och natur pa det sattet. Underbart ar det.
Blir antagligen de tva pollarna som aker med till Sydney ocksa om tva veckor pa FALTTAVLANS CLINIC & TRANINGSTAVLING i hoppning. Och japp, nu ar det bestamt, vi kom med i clinicen :) Alltsa det ar da en en-dags kurs i terranghoppning vilket ska bli grymt kul ! Men vi far se, om Tory ar i form vill jag hellre ta med honom for han ar nog battre i terrangen, mycket tuffare an lilla "grona" Travve. Men Tory har antagligen lite problem med tanderna sa det maste fixas! Iallafall sa aker vi ner den 4e eller 5e och stallar upp dom sma djuren hos Janets vanner, sen den 6e ar det da clinicen & den 7e blir det traningstavlingen, vilken tydligen ska vara ganska stor och popular. Daah liksom, FUCKING SYDNEY vi snackar om! :D

Australian Day var helt OK btw. Inte allt for handelserik har ute...
Borjade med att vi blev aaaaaaas forsenade till "festen" vi var bjudna pa, faktiskt en hel del Janets fel, men sant ar det :) Sa vi peppade med Kings of Leon nu nar vi inte har var Issa har som kan liva upp stamningen till max. <3
I vilket fall som helst sa hade mycket hellre befunnit mig i en storstad denna dag, hade sakert vatt GRYMT! Eller iallafall bland lite folk, typ som Byron Bay eller liknande! (LOVE till det stallet). Marktes att vi inte festar lika ofta langre, det ar allt jag har att saga.
Sen gick vi upp 5 pa morgonen for skulle vara hemma halv7 och fodra. Haha. Skulle ocksa ha med oss ho hem ifran Mudgee. Bara det att tror ni sol-helvetet hade gatt upp da? Naa! Sa vi fick sta dar och vanta vid hagen tills det hade blett ljust... Haha. Helt sjukt. Marielle korde.
Men hem kom vi, och ho hade vi med oss. Mer namner jag inte :)
~ Lucy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0