"Tiden paserar inte har"

/ L.W.
Nej det ar val nastan sa det kanns ibland har ute i out backen! Eller iallafall ibland. Haha. Men det ar harligt pa ett satt, som att linda in sjalen i bomull. Man hinner tanka efter en extra gang och verkligen njuta av livet har ute i dett vackra landskapet. Men mer sentimentala blir vi en annan dag!

Var dag var da inte sa jatte handelserik efter att ha gjort klart allt jobb vid klockan 11. Jag tog alla mina tre pollar direkt idag for att slippa det nu ikvall. Men eftersom inte Marielle gjorde det sa slutade det med att jag fick hjalpa henne med en nu ikvall iallafall. Men bara sota lilla goa Princess sa det var inte sa anstrangande. Hon fick inte jobba sa hart idag.

Vadret har faktiskt tatt sig idag, eller temperaturen rattare sagt, sa det blev solning for mig i tradgarden efter min lilla middagssomn. Hihi. Det ar sa skont att komma in och sova nagon timme nar man tranat hastarna och efter att ha gatt upp halv7. Och ja, varmt var det definitivt! Sa sen akte vi med Janet in till poolen och lekte lite medans hon simmade sina langder. Och ja, alla vet nog vilka vi ar vid det har laget. (Mycket och har nu) Igar nar vi kom dit sa sager mannen som jobbar dar: Ar det ni som ar Janets tjejer? haha. Sa beskrivningen "tva blonda, smala tjejer" racker tydligen langt! Likadant nar vi var inne i Mudgee i mandags, sa kom det fram en man och fragar om det var vi som var pa tavlingarna i helgen. Livet pa landet har sina egna fordelar eller nackdela, vilket man vill... Hehe.

*Och idag stod det sa fint om oss i tidningen ocksa fran helgens tavlingar:
"Two Swedish riders, Louise Ek and Marielle Andresson have jumped on board in the associate ranks which is very exciting as these lovely ladies will be fabulous role models for the club.
The ladies are riding Janet Walk's warmbloods and we shall be seeing them around the district shows shortly, competing in the Showjumping."
Hur sweet ar inte det? :) Sa nu maste vi uppfora oss har omkring! Haha



Uppdatering om tavlingen da da!

I helgen red jag Teprika (aven kallad Princess) & Marielle Tonto. Pa lordagen borjade vi i D grade, vilket ar ungefar som latt D val dar hemma, alltsa det lagsta. Men man var tvungen och borja nerifran liksom.
Princess var duktig! Hon hade lite unghast fasoner for sig och ville inte riktigt svanga dit jag bad henne om, sa vi fick vanda pa ett av hinderna en andra gang. Men hon hoppade sa fint sa:)



Pa sondagen sen var vi da uppgraderade till C grade, eller vad man ska saga. Och det blev jatte stressigt nar vi kom dit. Sjalvklart var da var forsta klass nagon konstig som vi inte har sa mycket i Sverige, jag har bara gjort det pa skoj typ pa julavslutningar osv. De har da satt upp ett antal hinder, sa ska man gora sin egna bana av dom och anvanda alla en gang.
Sa kommer vi dit, far klartecken pa att vi hinner rida var klass, ut med hastarna & pa med alla grejer, upp till framhoppningen, "nej ni kan inte rida den klassen, den ar over" sager han dar, "men dom sa att vi han!" kontrar vi med, "dom far, dom ar associates" skriker en annan, "ni skulle sagt att ni var associates" sager han, "vad ar en associate"? gapar jag, "om du inte vet det sa borde du inte vara har" svarar han, jag far da slappet pa honom och forklarar hur det ligger till med att vi vatt har en vecka osv, han svarar bara med "okej" och sa ar allt frid och frojd. Haha.
Vi gar in och rider den dar jadrans rundan och bada hastarna ar jatte duktiga och har 0 fel :) Och eftersom jag typ satt pa en ponny liknande sak och Mariii pa en halv elefant i princip sa fick jag bast tid och dar med vann jag. Sa vi tavlade bara mot varandra...
(Och Associates betyder ryttare over 17 ar)

Nasta klass -samma sak. Bada far 0 fel men jag fick till bast tid pa den dar lilla skiten och fick ett blatt band till :) Har har de alltsa inte rosetter som pris, som hemma. Utan de knyter ett brett band runt halsen pa hastarna, som sant gehang man far hemma pa storre tavlingar.

Detta resulterar i slutandan av dagen med att jag lyckas bli nagon champion och vinner ett tacke och ett annu storre gehang, sa nu har jag tre fina sadana :) Fast vet inte var det ena blaa ar... (som da star for forsta plats).


Vet inte riktigt var de fatt Coolah ifran eftersom vi tavlade i Rylstone, men men :) Pa det breda bandet star det nagot i stil med Showjumping Championships, Champion... Sen pa det smala star det Zone 6 (?) Showjumping Championships. Sa det blir kul att hanga upp dem intill rosetterna dar hemma sen!

~ Lucy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0