halvt krig?

Jag måste säg att det var nog en himla tur att vi kom iväg från Thailand och Bangkok när vi gjorde, för fy fan vilket kas där är nu. Känner en vars son bor där, och de kan inte gå utanför dörren asså! Inte gå till jobbet, knappt handla mat osv. Usch :/

Ja jag vet inte hur många döda där är nu och tydligen så sätter de eld på allt! Ett mega shoppingcenter, världskända ZEN, mm.

Nej jag hade verkligen inte viljat vara där nu! När vi var där kunde vi ju ändå åka in till MBK, ett annat stort shoppingcenter, och så. Åka taxi hit och dit... För sen på kvällen hörde vi att de hade gjort upp typ, men tydligen så blev de inte sams!

Jag fattar bara inte hur de ska göra för de där "rödskjortorna" kan ju inte vinna eftersom det hela handlar väl om (som jag har uppfattat det) att de vill ha tillbaka den gamla statsministern eller något sånt skit, men han själv vill inte ens! Så de kan ju inte vinna ändå så varför inte ge upp? Men antar att de inte är så enkelt. Men sen hörde jag också att nu har poliser börjat hålla med de "rödskjortorna" så de har börjat skjuta på varandra åt höger och vänster liksom...

Ja jag vet inte, grymt glad för jag inte är där nu som sagt!

Kom in på denna bloggen där det stog en hel del om det och visades många hemska bilder: lolamay.blogg.se. Heh, lite gratis reklam sådär för någon...


en "ingång" till deras kvarter. Murar av bildäck, taggtråd & röda flaggor. Bild tagen från taxin på våväg till MBK


Militär med både det ena och det andra vapnet. På motorvägen ut till flygplatsen. Vekade som de skulle finnas där OM det skulle hända något... Tror de har det lite mer hett om höronen nu!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Gillar om det du skrev! Underhållande att se lite nyttiga grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-12-01 @ 18:56:54
URL: http://jade.se/paketresor/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0